سرپرست تیم اعزامی هوانیروز ارتش گفت: بالگردهای هوانیروز ارتش تا اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت‌شده خائیز در شهرستان کهگیلویه ماندگار خواهند بود.

بالگرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، از  ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه ۸ خرداد تا امروز شنبه ۱۰ خرداد بخشی از جنگل‌های ضلع شمالی منطقه حفاظت‌شده خائیز دچار حریق شده است.

داریوش مرادی با اشاره به استقرار ۲ فروند بالگرد در شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: ۶ سورتی پرواز برای جابه‌جایی امدادگران به ارتفاعات کوه خائیز،  محل آتش‌سوزی در این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: در این پروازها بیش از ۳۰ نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت‌گذر کوه خائیز کهگیلویه انتقال داده شد.

مرادی تصریح کرد: از شنبه صبح بالگردهای هوانیروز برای خاموشی آتش منطقه حفاظتشده کوه خائیز عملیات خود را از سر خواهند گرفت.

وی گفت: پروازهای هوانیروز ارتش بر فراز شهرهای دهدشت بهبهان و گچساران تا مهار کامل آتش ادامه دارد.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش‌سوزی خنگ بنار گچساران ۲۶ سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه‌جایی ۱۷۵ نفر انجام شد.

وی اضافه کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش طی ۲ هفته گذشته برای کمک به اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد (گچساران) ۲۳ ساعت پرواز در قالب ۳۲ سورتی پرواز را ثبت کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش طی این مدت تا این لحظه بالغ بر ۲۰۵ نفر را در کهگیلویه جابه‌جا کرده‌اند.

جولان بی‌امان آتش در کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه ۹۹ افزون بر ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران و امروز بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های خاییز در کهگیلویه را به تلی از خاکستر مبدل کرده است و آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و ظهر جمعه نیز آتش در شهرستان سردسیر دنا به ارتفاعات کوه‌های مشرف به روستاها سرایت کرد.

کد خبر 516131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha